top of page

ממרחים מופלאים, ממרחים טבעונים, בריאים ומהירים

ממרח פסטופו

ממרח עשיר בחלבון, עשיר בסידן, דל שומן ובעל אינדקס גליקמי נמוך. מהווה חלופה נהדרת לגבינות וממרחים תעשייתיים. זמן הכנה: 10 דקות טריות: עד 3 ימים במקרר רכיבים:

כ-300 גרם טופו -חבילה אחת צרור בזיליקום טרי 1/4 כוס מיץ לימון טרי חצי כוס שמן זית כפית מלח חצי כפית פלפל שחור אופן הכנה: לטחון בבלנדר בפולסים קצרים עד קבלת ממרח. נשמר במקרר יומיים-שלושה. ואם בזיליקום לא טעים לי? אפשר להכין את הממרח עם פטרוזיליה, כוסברה, שמיר או שילוב של עשבי תיבול לפי הטעם. ממרח קישואים, אגוזי מלך ובצל ממרח בעל אינדקס גליקמי נמוך, עשיר בסידן ובברזל. פעם נהגתי לכנות את הממרח הזה – ממרח טבעוני בטעם כבד. בפועל, זה פשוט ממרח טעים גם לאנשים שלא אוהבים קישואים. זמן הכנה: 30 דקות טריות: במקרר עד 3 ימים. מרכיבים: 2 בצלים קצוצים 4 קישואים 1/4 כוס שמן זית כפית פפריקה מתוקה 1/2 כפית מלח אטלנטי / הימאליה / גס 1/2 כפית פלפל שחור גרוס או צ'ילי 1/2 כוס אגוזי מלך לא קלויים ולא מלוחים אופן הכנה: קוצצים בצלים וקישואים לחתיכות גסות. מטגנים בשמן זית ותבלינים, מנמיכים אש ומכסים את המחבת. לאחר כ-10 דקות מכבים את האש, מוסיפים את אגוזי המלך ומשאירים מכוסה. לאחר קירור לטמפרטורת החדר, האגוזים מתרככים והופכים להיות קלים לטחינה. טוחנים עד לקבלת ממרח. אחסון: במקרר ממרח קטניות מהיר ממרח מהיר, עשיר בסיבים תזונתיים, חלבון, ברזל, סידן ומינרלים נוספים בהתאמה לקטניה שתבחרו. הממרח בעל אינדקס גליקמי נמוך. ניתן להשתמש בקטניות קפואות (עדיף על משומרות בקופסת שימורים). ההקפאה אינה פוגעת בתכולת המינרלים או החלבון. זמן הכנה: 10 דקות. טריות: עד 3 ימים במקרר, עד חודש בהקפאה. מרכיבים: כוס וחצי קטניה מבושלת – שעועית לבנה או אדומה או מנומרת, אפונה ירוקה, מאש, סויה או חומוס.

ניתן להפשיר קטניות קפואות במים רותחים ולסנן. 1/4 כוס שקדיה (חמאת שקדים) כפית מלח כפית כורכום 1/2 כוס מים אופן הכנה: לטחון היטב בבלנדר. זהו. ממרח אבוקדו מופחת שומן ממרח בהשראת גואקמולי. שילוב של ירקות טריים בממרח הופך אותו לפחות שומני או כבד, ועם זאת טעים. טריות: 4 ימים במקרר. זמן הכנה: 10 דקות כולל קילוף האבוקדו. 1 אבוקדו בשל עגבניה שלמה 1/2 צרור של כוסברה או פטרוזיליה 3 גבעולי בצל ירוק 2 כפות מיץ לימון טרי 1/4 פלפל אדום חריף וטרי 1/2 כפית מלח אטלנטי / הימאליה / גס לטחון בבלנדר עד קבלת ממרח.

ממרח בטטה ממרח על טהרת הירקות, מכיל שפע של בטא קרוטן, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון. זמן הכנה: 10 דקות, שעה אפיה, 10 דקות. לא נדרש בלנדר. טריות: 2-3 ימים במקרר מרכיבים: 2 בטטות גדולות 4 גבעולי בצל ירוק 6 גבעולי פטרוזיליה 1/2 כפית פלפל שחור גרוס מלח לא נדרש כף שקדיה או טחינה גולמית משדרגים את הממרח אך הוא טעים גם ללא שומן כלל. אופן הכנה: אופים את הבטטות בקליפתן (בתבנית מכוסה ואטומה או נייר כסף) כ-40 דקות עד ריכוך. לאחר קירור, חורצים את הבטטות לאורכן, מרוקנים את התוכן לקערה ומוסיפים פלפל ועשבי תיבול קצוצים דק. טיפ: אפשר לאפות כמות גדולה של בטטות ולשמור במקרר.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ירקות זה דווקא טעים

ירקות קלויים בתנור - פרוסות קישואים, דלורית, כרוב סגול ולבן - פרוסות עגולות בעובי סנטימטר, פרחי כרובית, בצל, שומר, דלעת, ברוקולי. להכין כמות גדולה – 4 קישואים, כרובית שלמה, כרוב שלם ואפילו 2 כרובים סג

כל מה שיש לי להגיד על טחינה

הרוטב הכי נפוץ בישראל, טבעוני, משביע, נגיש. לא לכולם נכון לצרוך טחינה בכמויות גדולות בגלל תכולה גבוהה של חומצת שומן מסוג אומגה 6. כמה דברים שכדאי לדעת: טחינה ממרח טחינה מוכנה, הנמכר בקירור, מכיל כמו

bottom of page