top of page

טופו

עודכן: 31 בדצמ׳ 2018

טופו צלוי

טופו במרינדה עשירה, מוקפץ קלות במחבת. שלבו עם אורז, קינואה, חיטה, שיפון או כוסמין וקבלו ארוחה מאוזנת, קלה, משביעה ועשירה בחלבון מלא מן הצומח.

מרכיבים:

300 גרם טופו גולמי

1/3 כוס סילאן (דבש תמרים)

1/3 כוס רוטב סויה איכותי

4 שיני שום פרוסות

חצי כפית ג'ינג'ר טחון

2 כפות שמן זית מכבישה קרה

אופן הכנה:

חותכים את הטופו לקוביות (1 ס"מ על 1 ס"מ), מערבבים את כל המרכיבים, למעט השמן. יוצקים את המרינדה על הטופו ושומרים בקופסה מכוסה במקרר. רצוי להשרות במרינדה 4-8 שעות, אך גם חצי שעה תספיק. ואם לא הכנתם מראש, פשוט חממו את כל מרכיבי המרינדה והקפיצו את הטופו פנימה. כשהטופו משחים והנוזלים מתאדים, מגישים.


ממרח טופו

רכיבים:

ממרח עשיר בחלבון המהווה חלופה נהדרת לגבינות וממרחים תעשייתיים.

כ-300 גרם טופו צרור בזיליקום טרי (להפריד את העלים מהגבעול) מיץ מלימון שלם חצי כוס שמן זית כפית מלח כפית כורכום חצי כפית פלפל שחור רבע כוס מים אופן הכנה: טוחנים בבלנדר. נשמר במקרר יומיים-שלושה.

לזניה טופו

רכיבים:

1/3 כוס שמן זית 1 בצל 4 עגבניות בשלות 2 קישואים כף אורגנו יבש כוס רכז עגבניות 4-5 שיני שום 2 כפיות מלח כ-300 גרם טופו (גוש סטנדרטי) חבילה של דפי לזניה (יש גם מקמח מלא). אופן הכנה: קוצצים את הבצל ומטגנים מעט בשמן. מוסיפים את העגבניות חתוכות לקוביות ואת הקישואים מגורדים. מנמיכים את האש ומבשלים כ-20 דקות. מוסיפים את האורגנו, רכז העגבניות, המלח, כחצי כוס מים ואת השום פרוס דק. ממשיכים לבשל עד שמתקבל רוטב סמיך וריחני. מסירים מהאש, מגרדים פנימה את הטופו ומערבבים.

קיצור דרך – לטחון את כל הירקות בבלנדר, ללא בישול. לקבלת רוטב נשכני ומהיר. בתבנית פורסים שכבה של דפי לזניה, עליה שכבה מהרוטב, על זה דפי לזניה וכו' עד שנגמר הרוטב או נגמרים הדפים. אופים בתנור ב-180 מעלות למשך כ-40 דקות. טיפ: למי שיכול להתאפק רק עוד קצת – בסוף האפיה מכסים בנייר כסף ומשאיר בתנור הכבוי כשעה נוספת. ואז מסתערים.

פשטידת טופו

רכיבים:

בריאה, שונה, מעניינת.

ארבע עגבניות חתוכות לקוביות 2 קישואים מגוררים בצל מגורר כ-300 גרם טופו מגורר דק 3-4 כפות של טחינה גולמית משומשום מלא 1/4 כוס שמן זית מלח פלפל 1/2 כוס קמח חיטה מלאה / כוסמין מלא כף אורגנו יבש חצי כוס פטרוזיליה טריה קצוצה

אופן הכנה: עגבניות + קישואים + בצל לבשל בסיר מכוסה על להבה בינונית-גדולה עד שהירקות מתרככים ומגירים נוזלים. להוריד מהאש ולהוסיף את כל שאר המרכיבים. להוסיף עשבי תיבול. לערבב טוב ולתנור ב-150 מעלות למשך 40 דקות עד שעה.

פיצה טופו

פיצה צמחית, צמחונית, טבעונית - ארוחה בריאה עם סטייל.

1 ק"ג קמח חיטה מלא / כוסמין מלא

2 כפות גדושות שמרים יבשים

חצי כוס סוכר חום

שליש כוס שמן זית

2 כפות מלח 2.5

כוסות מים פושרים

רוטב עגבניות (אפשר מהמתכון של הלזניה)

גוש טופו מגורר דק

תוספות לפי הטעם – עגבניות פרוסות, זיתים, בטטות, בצל...

אופן הכנה:

מערבבים את החומרים היבשים בקערה ומוסיפים את כל שאר החומרים למעט המלח. לשים היטב. אחרי קבלת בצק דביק ורך, מוסיפים את המלח ולשים כחמש דקות נוספות. מתפיחים במשך שעה, נותנים אגרופים לבצק ומתפיחים שעה נוספת. מרדדים את הבצק לעובי של כ-2 מ"מ, מורחים עליו רוטב עגבניות עשיר, מפזרים טופו מגורר דק ותוספות.

אופים בחום של 200-220 מעלות במשך 10-15 דקות.

ניתן לקפיא מיד לאחר האפיה.

מרק מיסו

מרק ללא בישול, הכנה מהירה כמו אבקה משקית, התרומה לבריאות נהדרת והטעם מיוחד.

מרק מיסו מהיר יספק לכם ארוחה מלאה, משביעה, נטולת שומן ועשירה בחלבון.

מיסו מכיל ויטמינים מקבוצת B וחיידקים פרוביוטיים - מרכיבים אשר נהרסים בבישול. לכן אין להרתיח מיסו. אם תרצו לבשל במרק גם ירקות (גזר, בצל, כרישה ואפילו שומר) הוסיפו את המיסו רק בתום הבישול.

האצות שבמרק עשירות במינרלים. הטופו והאורז מספקים יחדיו חלבון מלא מהצומח.

הרתיחו בסיר 3 ליטר מים. לאחר הרתיחה כבו את האש והוסיפו את המרכיבים הבאים:

כפית שטוחה של ג'ינג'ר טחון

3 כפות גדושות מיסו כהה (רצוי מיסוי שהותסס עם אורז ולא עם חיטה)

צרור אטריות אורז (מאורז שחור או מלא)

4 אצות קרועות לפיסות

200 גרם טופו קצוץ לקוביות

כוס בצל ירוק קצוץ

ערבבו היטב, השאירו מכוסה כ-10 דקות והגישו.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ירקות זה דווקא טעים

ירקות קלויים בתנור - פרוסות קישואים, דלורית, כרוב סגול ולבן - פרוסות עגולות בעובי סנטימטר, פרחי כרובית, בצל, שומר, דלעת, ברוקולי. להכין כמות גדולה – 4 קישואים, כרובית שלמה, כרוב שלם ואפילו 2 כרובים סג

כל מה שיש לי להגיד על טחינה

הרוטב הכי נפוץ בישראל, טבעוני, משביע, נגיש. לא לכולם נכון לצרוך טחינה בכמויות גדולות בגלל תכולה גבוהה של חומצת שומן מסוג אומגה 6. כמה דברים שכדאי לדעת: טחינה ממרח טחינה מוכנה, הנמכר בקירור, מכיל כמו

bottom of page