top of page

קטניות

עודכן: 7 בינו׳ 2019

מאש וירקות בקארי

מאש, באנגלית mung bean היא קטניה שמקורה מהודו. המאש קלה לעיכול ומתאימה גם לפעוטות, זקנים ואנשים חולים או בעלי מערכת עיכול חלשה.

רצוי להשרות את המאש מספר שעות במים קרים כדי לקצר את זמן הבישול.

מרכיבים:

כוס מאש מושרה תפו"א 2 גזרים כחצי ראש כרובית 2 קישואים בצל קטן כף כורכום כפית כמון כפית ג'ינג'ר טחון כפית פלפל שחור 3 עלי דפנה 2 כפות שמן זית / גהי אופן הכנה: לבשל את המאש כחצי שעה בשתי כוסות מים. להוסיף את הירקות, מקולפים וחתוכים לקוביות גסות. להביא לרתיחה, להוסיף תבלינים, לערבב לעיתים קרובות עד שהירקות רכים.

תבשיל חומוס ודלעת

שילוב טעים ובריא, עשיר בסיבים תזונתיים וחלבון, דל בשומן ומקנה תחושת שובע לזמן ארוך.

מרכיבים:

כוס גרגירי חומוס מושרים במים קרים לפחות 8 שעות כ-2 כוסות קוביות דלעת גדולות כף כמון כפית כורכום כפית מלח 2 כפות שמן זית צרור כוסברה אופן הכנה: לבשל את החומוס כשעתיים עם 2 ליטר מים. כשהגרגירים רכים, להוסיף דלעת ותבלינים. לבשל 20 דקות, לרסק מעט בעזרת מועך פירה. לכבות את האש ולהוסיף שמן וכוסברה קצוצה.

נזיד עדשים

את הנזיד המופלא הזה נהג להכין שלומי, השותף שלי בדירה הראשונה שגרתי בה בתל אביב. הדירה היתה ממוקמת בסימטה המובילה לשוק הכרמל וכשאני אוכלת את הנזיד הזה היום, מיד צפים ועולים הריחות ובעיקר הקולות (גרנו ממש מעל דוכן של דיסקים מזוייפים) של התקופה ההיא.

מרכיבים:

כוס עדשים ירוקים כוס עדשים כתומים 3 תפוחי אדמה חצי לימון כף כמון כפית כורכום כפית מלח חצי כפית פלפל שחור 1/3 כוס שמן זית

אופן הכנה:

לשטוף היטב את העדשים, לכסות במים בנדיבות. לקלף את תפוחי האדמה ולחתוך לרבעים. לשטוף את הלימון, לגלען ולחתוך ל-4. להוסיף את כל המרכיבים מלבד השמן, להביא לרתיחה ולבשל על אש קטנה כשעה. לערבב מדי פעם ולהוסיף מים במידת הצורך. בתום הבישול להוציא את חתיכות הלימון ולהוסיף את השמן.

סלט קישואים ושעועית לבנה

להכנת הסלט הזה משתמשים בשעועית לבנה גדולה, שנקראת בשווקים שעועית בובס ובאנגלית Kidney Bean. לשעועית צורה של כליה ואחרי הבישול מתחזק הדמיון. השעועית הלבנה הגדולה עשירה בחלבון, מחזקת את הכליות ומתאימה מאוד לנשים אחרי לידה, מניקות, נשים שעברו מספר הריונות בזה אחר זה, או אלו הסובלות מקור, חולשה וכאבי גב תחתון.

את השעועית יש להשרות לפחות שמונה שעות במים קרים ולבשל אותה שעתיים עד שלוש שעות במים נקיים ללא מלח, עד לריכוכה.

הטעם הנהדר שלה מפצה על תהליך הבישול הארוך. ניתן לבשל כמות גדולה, לסנן ולהקפיא לשימוש מהיר.

מרכיבים:

חצי כוס שעועית שרויה במים קרים ללילה

2 קישואים

צרור בזיליקום טרי

תערובת עלים ירוקים לסלט

2 לימונים

כף קצח

מלח, פלפל

3 כפות שמן זית

אופן הכנה:

מבשלים את השעועית במים עד לריכוך ומסננים.

פורסים את הקישואים לרצועות, מקפיצים בשמן זית ומתבלים בנדיבות במיץ לימון, מלח ופלפל.

מתבלים את תערובת העלים בשמן זית, מלח, פלפל לימון וחצי צרור בזיליקום קצוץ. מסדרים על מצע העלים את הקישואים, השעועית ושאר הבזיליקום.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

ירקות זה דווקא טעים

ירקות קלויים בתנור - פרוסות קישואים, דלורית, כרוב סגול ולבן - פרוסות עגולות בעובי סנטימטר, פרחי כרובית, בצל, שומר, דלעת, ברוקולי. להכין כמות גדולה – 4 קישואים, כרובית שלמה, כרוב שלם ואפילו 2 כרובים סג

כל מה שיש לי להגיד על טחינה

הרוטב הכי נפוץ בישראל, טבעוני, משביע, נגיש. לא לכולם נכון לצרוך טחינה בכמויות גדולות בגלל תכולה גבוהה של חומצת שומן מסוג אומגה 6. כמה דברים שכדאי לדעת: טחינה ממרח טחינה מוכנה, הנמכר בקירור, מכיל כמו

bottom of page